Szukaj

Otyłość prowadzi do obniżenia wyników w nauce

Podziel się
Komentarze0

Otyłość wiedzie ze sobą duże szkody na zdrowiu: choroby krążeniowe, stan przedcukrzycowy, różne rodzaje raka. Nowe badania, przeprowadzone przez różne uniwersytety w Wielkiej Brytanii, znalazły powiązanie między otyłością nastoletnich dziewcząt a wynikami w nauce przez nie osiąganymi. Wyniki badań zostały opublikowane w „Journal of Obesity” i jest to pierwsze kompleksowe studium nad związkiem między otyłością nastolatków a ich zdolnościami naukowymi.

Choć związek ten był mniej wyraźny u chłopców, zespół naukowców uważa, że dla nastoletnich dziewcząt to powiązane było wyraźne. Według badań Centrum Zwalczania i Zapobiegania Chorobom z 2012 roku, ponad jedna trzecia dzieci i nastolatków w Stanach Zjednoczonych miała nadwagę lub była otyła, co jest wynikiem braku równowagi kalorii i jest powodowane przez genetyczne, środowiskowe i behawioralne czynniki.
Profesor John Reilly, główny badacz i profesor na Uniwersytecie Strathclyde w Wielkiej Brytanii, mówi: „Konieczne są dalsze prace, aby zrozumieć, dlaczego otyłość negatywnie wpływa na osiągnięcia w nauce, ale jasne jest, że nastolatki, rodzice i politycy odpowiedzialni za edukację i zdrowie publiczne powinni być świadomi długoletniego wpływu otyłości nastolatków na edukację i gospodarkę”.

Zespół badaczy ocenił dane zebrane od ponad 6000 dzieci, które uczestniczyły w Avon Longitufinal Study of Parents and Children. Dane zawierały informacje na temat wagi dzieci i osiągnięć w nauce. Badani mieli 11, 13 i 16 lat. Z młodzieży 71,4 % miało zdrową wagę, 13,3 % miało nadwagę i 15,3 % było otyłych. Badania jasno wykazały, że dziewczynki w wieku jedenastu lat, które były otyłe, miały gorsze wyniki w nauce w wieku 11, 13 i 16 lat niż te, których waga była prawidłowa.

Naukowcy dowiedli również, że związek między otyłością a osiągnięciami w nauce bywa niezmienny mimo innych czynników, takich jak status społeczno-ekonomiczny, zdrowie psychiczne, IQ, wystąpienie pierwszej miesiączki. Potrzebna jest dalsza praca badaczy, aby odkryć inne mechanizmy, które mogą wpływać na ten związek. Wskazują również, że system edukacji powinien wziąć pod uwagę szkodliwy wpływ otyłości na wyniki kształcenia w danej grupie wiekowej.

Podstawowe informacje na temat otyłości nastolatków

W Stanach Zjednoczonych otyłość wzrosła ponad czterokrotnie u nastolatków w ciągu trzydziestu lat. Otyli młodzi mają zwiększone ryzyko występowania problemów z kośćmi i stawami, chorób układu krążenia i stanów przedcukrzycowych.

Katarzyna Kupczyk

zdrowie, dziś Nastolatki: otyłość prowadzi do obniżenia wyników w nauce

Otyłość wiedzie ze sobą duże szkody na zdrowiu: choroby krążeniowe, stan przedcukrzycowy, różne rodzaje raka. Nowe badania, przeprowadzone przez różne uniwersytety w Wielkiej Brytanii, znalazły powiązanie między otyłością nastoletnich dziewcząt a wynikami w nauce przez nie osiąganymi. Wyniki badań zostały opublikowane w „Journal of Obesity” i jest to pierwsze kompleksowe studium nad związkiem między otyłością nastolatków a ich zdolnościami naukowymi.

Choć związek ten był mniej wyraźny u chłopców, zespół naukowców uważa, że dla nastoletnich dziewcząt to powiązane było wyraźne. Według badań Centrum Zwalczania i Zapobiegania Chorobom z 2012 roku, ponad jedna trzecia dzieci i nastolatków w Stanach Zjednoczonych miała nadwagę lub była otyła, co jest wynikiem braku równowagi kalorii i jest powodowane przez genetyczne, środowiskowe i behawioralne czynniki.

Profesor John Reilly, główny badacz i profesor na Uniwersytecie Strathclyde w Wielkiej Brytanii, mówi: „Konieczne są dalsze prace, aby zrozumieć, dlaczego otyłość negatywnie wpływa na osiągnięcia w nauce, ale jasne jest, że nastolatki, rodzice i politycy odpowiedzialni za edukację i zdrowie publiczne powinni być świadomi długoletniego wpływu otyłości nastolatków na edukację i gospodarkę”.

Zespół badaczy ocenił dane zebrane od ponad 6000 dzieci, które uczestniczyły w Avon Longitufinal Study of Parents and Children. Dane zawierały informacje na temat wagi dzieci i osiągnięć w nauce. Badani mieli 11, 13 i 16 lat. Z młodzieży 71,4 % miało zdrową wagę, 13,3 % miało nadwagę i 15,3 % było otyłych. Badania jasno wykazały, że dziewczynki w wieku jedenastu lat, które były otyłe, miały gorsze wyniki w nauce w wieku 11, 13 i 16 lat niż te, których waga była prawidłowa.

Naukowcy dowiedli również, że związek między otyłością a osiągnięciami w nauce bywa niezmienny mimo innych czynników, takich jak status społeczno-ekonomiczny, zdrowie psychiczne, IQ, wystąpienie pierwszej miesiączki. Potrzebna jest dalsza praca badaczy, aby odkryć inne mechanizmy, które mogą wpływać na ten związek. Wskazują również, że system edukacji powinien wziąć pod uwagę szkodliwy wpływ otyłości na wyniki kształcenia w danej grupie wiekowej.

Podstawowe informacje na temat otyłości nastolatków

W Stanach Zjednoczonych otyłość wzrosła ponad czterokrotnie u nastolatków w ciągu trzydziestu lat. Otyli młodzi mają zwiększone ryzyko występowania problemów z kośćmi i stawami, chorób układu krążenia i stanów przedcukrzycowych.

Katarzyna Kupczyk, źródło: http://www.medicalnewstoday.com/articles/273854.php



Komentarze do: Otyłość prowadzi do obniżenia wyników w nauce

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz