Największy wirus morski, jaki kiedykolwiek został odkryty

Gigantyczny wirus, odkryty w oceanach, na dzień dzisiejszy jest największym wirusem morskim, jaki kiedykolwiek udało się zaobserwować. Jego około 500 genów zapewnia mu cykl wirusowy, bardzo złożony i kompleksowy, który flirtuje w dodatku z cyklem ze świata bakterii.

Pasożyt z gatunku jednokomórkowych wiciowców, (Cafeteria roenbergensis), największy wirus morski, jaki kiedykolwiek udało się zaobserwować, został nazwany CroV (Cafeteria roenbergensis virus).

Rozmiar jego genomu jest imponujący: jego DNA jest złożone z 730 000 par baz, co jest znacznie więcej, niż mają genomy niektórych bakterii. Część centralna genomu, według oszacowań naukowców z Uniwersytetu w Nebrasce w Stanach Zjednoczonych, koduje dla 544 protein.

Sekwencje regulujące na DNA pozwalają myśleć, że ekspresja protein jest bardzo złożona, ponieważ jest czasowa oraz zaadaptowana do stadium infekcji (czesnego, późnego), u gospodarza.

Homolog Mimiwirusów

Zaoobserwowane u tego wirusa geny bardzo przypominają wiele różnych protein, których działanie już znamy: enzymy reperujące DNA, enzymy zamieszane w degradację protein albo jeszcze inne, równie ważne czynniki biorące udział w translacji genów. Niektóre z tych genów nie są generalnie albo w ogóle spotykane u wirusów.

Komentarze do: Największy wirus morski, jaki kiedykolwiek został odkryty