Aktualności
Witaminy z grupy B zwalczają spadek funkcji poznawczych- Alzheimer: lekarstwo, które miało hamować rozwój choroby, uszkadza pamięć
- Czy zajęcia intelektualne mogą przyśpieszać rozwój choroby Alzheimera?
- Pociąg "Alzheimer" we Francji jest już w drodze
- Lekarze dysponują nową bronią, dzięki której mogą wykryć chorobę Alzheimera
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Kwasy tłuszczowe omega-3 w ogóle nie działają na pacjentów dotkniętych chorobą Alzheimera?
09-11-2010 14:19

Zobacz również:

Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu środków przeciwbólowych

Sprawdź jaką dietę stosować po skończonej kuracji antybiotykowej

10 powodów, dla których warto stosować leki homeopatyczne

Dowiedz się jakich preparatów uzupełniających używać by zapobiegać powstawaniu aft!

Wskazówki jak pozbyć się krwiaków!
Mieliśmy naprawdę ogromną nadzieję, że stwierdzimy, mimo wszystko, jakąś skuteczność tego typu tabletek, ale tak się, niestety, nie stało, zadeklarował doktor Joseph Quinn, badacz na Uniwersytecie w Oregonie, jeden z autorów badania, na które przeznaczono ponad 10 000 000 dolarów.
Badania opublikowane na początku listopada w dzienniku Journal of the American Medical Association, było przeprowadzone przy użyciu pastylek zawierających DHA, kwas dokozaheksaenowy, czyli kwas tłuszczowy należący do grupy kwasów omega-3, naturalnie obecnych w mózgu, ale których bardzo niewielką ilość obsewujemy w mózgach osób dotkniętych chorobą Alzheimera.
Inne badania, o mniejszej objętości oraz znacznie mniej rygorystyczne, aż do tej pory sugerowały, że spadek zdolności umysłowych może być spowolniony – albo można mu zapobiegać – dzięki jedzeniu ryb, kóre są głównym źródłem pokarmowym kwasów tłuszczowych omega-3 lub dzięki zażywaniu supelementów diety, zawierających przede wszystkim kwas DHA.
Zostało już zresztą udowodnione, że kwasy tłuszczowe omega-3 mogą mieć korzystne działanie przeciwko chorobom serca.
Poza tym, kwasy tłuszczowe omega-3 są także przedmiotem innych badań, które dotyczą ich potencjalnego działania na różne inne choroby, takie jak przede wszystkim rak oraz depresja.
Natomiast, to ostatnie, omawiane badanie dotyczyło blisko 300 kobiet i mężczyzn, w wieku średnio 76 lat, którzy cierpieli na chorobę Alzheimera w stadium lekkim i umiarkowanym. Przez 18 miesięcy, ludzie ci zażywali suplementy kwasu DHA albo placebo.
Rezultaty były identyczne w obydwu grupach: stwierdzono, że kwas DHA nie ma żadnego działania spowalniającego chorobę. Suplementy również nie działały w podgrupie uczestników chorujących na chorobę Alzheimera we wczesnym stadium.
Badanie nie pozwala więc zalecać podawania suplementów kwasu DHA pacjentom dotkniętym chorobą Alzeheimera, podsumowują z żalem autorzy badania.
Aktualnie, lekarze muszą się zadowalać leczeniem objawów choroby Alzheimera. Ta choroba neurodegeneracyjna, która dotyka ponad 26 000 000 na całym świecie, objawia się zanikami pamięci, później problemami z mową oraz problemami z poruszaniem się.
Badanie zostało sfinansowane przez Narodowy Instytut Starzenia oraz przez laboratorium Martek Biosciences, producenta suplementów użytych w badaniach.
Zobacz artykuły:

Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu środków przeciwbólowych

Sprawdź jaką dietę stosować po skończonej kuracji antybiotykowej

10 powodów, dla których warto stosować leki homeopatyczne

Dowiedz się jakich preparatów uzupełniających używać by zapobiegać powstawaniu aft!

Wskazówki jak pozbyć się krwiaków!
Brak komentarzy








