Szukaj:
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Kwasy Omega-3 a cukrzyca typu 1 u kobiet

29-06-2010 19:29
Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które produkują ryby, pomagają nam walczyć z nadmiarem cholesterolu, który odkłada się w naszych tętnicach.

Jednak działanie kwasów omega-3 u ludzi, z wykrytą cukrzycą pierwszego typu, nie jest jeszcze do końca zbadane. Przypuszcza się, że nadmierne spożywanie przez te osoby kwasów omega-3, może przyczynić się do chorób serca.
Kwasy Omega-3 a cukrzyca typu 1 u kobiet
Zobacz również:


Badania zostały wykonane w Podyplomowej Szkole Zdrowia Publicznego Universyteciu w Pittsburgh'u. 601 osób (kobiet i mężczyzn) było poddanych badaniu, już od czasów ich narodzin w latach 1950-1980. 27.6% uczestników cierpiało w tym czasie na chorobę układu krążenia. Przyjmowali oni kwasy omega-3 w stosunkowo niskich ilościach.

Wśród osób, które zażywały omega-3 w ilościach większych niż 0.2 grama dziennie - przypadki chorób serca okazały się najniższe u mężczyzn. Natomiast w grupie kobiet, nie odnotowano żadnego spadku ryzyka zachorowania.

„Mimo, że kwas omega-3 jest kojarzony ze spadkiem ryzyka wystąpienia chorób krążenia, stwierdzenie to może nie być do końca prawdziwe w przypadku kobiet z cukrzycą typu 1” - powiedziała prof. epidemiologii Tina Costacou, główny autor badań.

Badania zostały zaprezentowane podczas 70-ej Sesji Naukowców z ADA (Amerykańskiej Organizacji Cukrzyków).

Zobacz artykuły:
Zobacz również tagi: cukrzyca omega 3 kwasy omega-3 cukrzyca typu 1 choroby układu krązenia
Brak komentarzy