Karty bankomatowe i banknoty są skażone bakteriami kałowymi?

Kiedy ostatni raz dezynfekowałeś swoją kartę kredytową? Według nowych badań z Anglii, jedna na dziesięć kart jest zanieczyszczona bakteriami kałowymi. Jeden na siedem banknotów, czyli 14%, jest skażony tymi bakteriami. Jak ogłosił badacz, dr Ron Cutler z Queen Mary, University of London, ludzie mogą mówić, że myją ręce, ale odkrycia pokazują coś zupełnie innego i zwracają uwagę na to, jak łatwo przenoszone są te patogeny, które znajdują się na naszych pieniądzach i kartach.

Naukowcy z London School of Hygiene & Tropical Medicine prowadzili razem z nim to badanie. Było ono ufundowane przez Radox Handwash.

Obejmowało ono 272 osoby z Londynu, Birmingham i Liverpoolu, które wypełniły kwestionariusz, a ich dłonie, pieniądze i karty były oczyszczone z bakterii.

Później, badacze wyhodowali kultury bakterii z próbek, aby sprawdzić, w jakim stopniu były one zanieczyszczone.

Przy tym miały one ukazać obecność bakterii gronkowca, E.coli, paciorkowca i enterokoków.

Badacze odkryli, że 91% osób twierdzi, iż myje ręce po wyjściu z toalety, ale tylko 39% myje je przed posiłkiem. Ogółem mówiąc, 28% próbek było skażonych bakteriami i na 26% znajdowały się bakterie kałowe. Dokładnie mówiąc, na 11% próbek z rąk, 8% z kart i 6% banknotów było tak dużo bakterii, jakby były znalezione w bardzo brudnej toalecie.

Jak powiedział Cutler dla BBC News: Zdaję sobie sprawę, że mieszkańcy Wielkiej Brytanii martwią się infekcjami. Ale często nie widzą związku pomiędzy brudnymi rękoma a infekcjami, aż do momentu, kiedy zachorują. To raczej dziwne z ich strony. Wydaje się im, że mają czyste ręce.

Zawartość twojego portfela to nie jedyna brudna rzecz jaką masz w kieszeni czy torbie.

W zeszłym roku, badanie przeprowadzone na tym samym uniwersytecie dowiodło, że blisko na jednym na sześć telefonów komórkowych znajdują się bakterie kałowe.

Co ciekawe, wśród miejsc najbardziej skażonych znajdują się takie, których byśmy o to nie podejrzewali. Są to m.in.: parkometry, skrzynki pocztowe, automaty sprzedające jedzenie czy napoje, przyciski do wywoływania zielonego światła na przejściach dla pieszych, a nawet pudełka na kanapki.

Dlatego warto przy sobie nosić chusteczki odkażające i pamiętać o częstym myciu rąk.

Komentarze do: Karty bankomatowe i banknoty są skażone bakteriami kałowymi?