Szukaj

Kanadyjskie wąsy zebrały 33 miliony dolarów

Kampania Movember, zakończona została z dniem 30 listopada w Kanadzie. Misją tej kampanii jest zebranie funduszy na badania nad rakiem prostaty. Kampania Movember to dość szczególna akcja, w Europie raczej nieznana. Trwa ona przez cały listopad, co roku, a w jej trakcie wszyscy mężczyźni są zachęcani do zapuszczania wąsów.



Oczywiście, nie jest to przymus. Wąsy to znak szczególny, mający przypominać o typowo męskim raku – o raku prostaty. Chodzi o to, aby uwrażliwić całą populację na ryzyko, jakie grozi mężczyznom. Chodzi również o zwiększenie świadomości i przełamanie męskiego wstydu przed badaniami.

W tym roku, w Kanadzie, zebrano aż 33 000 000 dolarów. Oznacza to, że kraj ten jest najbardziej zaangażowany i najbardziej produktywny ze wszystkich krajów, które biorą udział w kampanii.


Inicjatywa początkowa należała do Australii, która pierwszą kampanię zaczęła w 2003 roku. A Kanadyjczycy w całą akcję angażują się już od pięciu lat.

W ciągu pierwszego roku, jakieś 2000 obywateli Kanady płci męskiej, w całym kraju, postanowiło zapuścić wąsy. A w tym roku, już ponad 245 000 ochotników zapisalo się do kampanii Movember Canada, jak podaje rzecznik ruchu, Matt Matheson.

Postęp więc jest znaczący. Ludzie widzą coraz więcej wąsów i coraz więcej o tym mówią, stwierdza Matt Matheson. A to pomaga uwrażliwić coraz większą liczbę ludzi na tę postać raka.

Większość „braci Movember” (Mo Bros) zgoliła wąsy już w środę, w dniu 30 listopada, podczas gdy pozostali czekali aż do czwartku, do 1 grudnia, aż do ogłoszenia totalnej sumy zebranej w czasie kampanii tego roku.

Komentarze do: Kanadyjskie wąsy zebrały 33 miliony dolarów

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz