Szukaj

Kampania prospołeczna "Mam pasję! Cukier mi nie podskoczy!"

Podziel się
Komentarze0

Ruszyła druga edycja kampanii prospołecznej „Mam pasję! Cukier mi nie podskoczy”. Projekt skierowany jest do osób z cukrzycą i ich bliskich, a jego celem jest pokazanie, że mimo choroby można normalnie żyć i realizować swoje nawet najbardziej nietuzinkowe pasje i marzenia. W tym roku diabetyków do zdrowego trybu życia zachęcają Bartek Sobczak, laureat konkursu na projekt plakatu promującego aktywność fizyczną wśród osób z cukrzycą oraz Michał Jeliński, Mistrz Olimpijski, wioślarz, ambasador projektu.


Szacuje się, że w Polsce żyje obecnie ok. 2,5 mln osób z cukrzycą, z czego dużą część stanowią osoby jeszcze niezdiagnozowane. Cukrzyca nazywana jest chorobą cywilizacyjną XXI wieku, ok. co 5 sekund na świecie diagnozuje się cukrzycę u kolejnej osoby. Stąd tak ważne są wszelkie inicjatywy edukacyjne, obalające stereotypy oraz zwiększające świadomość społeczną. Organizator kampanii prospołecznej „Mam pasję! Cukier mi nie podskoczy!” już po raz drugi udowadnia, że cukrzyca to nie wyrok. Okazuje się, że często jest ona impulsem do rozpoczęcia realizacji swoich pasji. Mimo trudności, związanych z codziennym życiem z chorobą nie warto rezygnować ze swoich marzeń, a odpowiednia aktywność fizyczna jest jednym z czynników pomagających utrzymać nie tylko odpowiedni poziom cukru, ale także odpowiedni poziom optymizmu.

Kampania prospołeczna Accu-Chek „Mam pasje! Cukier mi nie podskoczy!” organizowana jest przez Roche Diagnostics Polska już po raz drugi. Dotychczas aktywny tryb życia wśród diabetyków promowali wybrani przez internautów,  bohaterowie Marta Gielejza, Kasia Tupaczewska, Mariusz Cebula i Łukasz Piórkowski, którzy poprzez prezentację swoich zamiłowań i pasji okazali się być najlepszym dowodem na to, że życie z cukrzycą może być ciekawe i pełne pasji. Marta Gielejza, mimo choroby jeździ konno i pokonuje przeszkody na torze, Kasia Tupaczewska kocha nurkowanie i żeglarstwo, w wolnych chwilach planuje wyprawę na Wielką Rafę Koralową w Australii, Mariusz Cebula uprawia wspinaczkę górską, a Łukasz Piórkowski uprawia tzw. „freerun” czyli widowiskowy bieg przez miasto związany z pokonywaniem przeszkód - murów, barierek czy ogrodzeń. Ich opowieści o pasjach i codziennym życiu z cukrzycą można obejrzeć pod adresem: www.youtube.com/cukierminiepodskoczy.


W tym roku organizator „Mam pasję! Cukier mi nie podskoczy!” ogłosił konkurs na przygotowanie projektu plakatu promującego aktywność fizyczną wśród osób z cukrzycą. Obecnie, w całej Polsce można podziwiać zwycięski projekt autorstwa Bartka Sobczaka. Od samego początku w kampanię zaangażowany jest także wioślarz Michał Jeliński, czterokrotny mistrz świata oraz Mistrz Olimpijski na Igrzyskach w Pekinie.

Cukrzycę wykryto u niego zanim jeszcze zaczął odnosić sukcesy sportowe, ale jak sam wielokrotnie podkreślał, nie poddał się chorobie, ale dopasował ją do swoich marzeń o zdobywaniu największych trofeów sportowych.



Jednym z elementów kampanii jest profil społecznościowy facebook.com/mampasje, skierowany do osób z cukrzycą i ich najbliższych. Fanpage dostarcza praktycznych informacji o codziennym życiu z jedną z największych chorób cywilizacyjnych XXI wieku. Można tam znaleźć m.in. przepisy kulinarne dla diabetyków, artykuły psychologa dotyczące codziennego życia z cukrzycą oraz wywiady z osobami z cukrzycą, które realizują swoje marzenia i zachęcają innych do realizacji pasji. Profil uzupełniany jest także regularnie o wpisy diabetyków - fanów kampanii, którzy dzielą się swoim doświadczeniem z innymi.

Organizatorem kampanii prospołecznej „Mam pasję! Cukier mi nie podskoczy!” jest Roche Diagnostics Polska, Patronem medialnym AMS.

Komentarze do: Kampania prospołeczna "Mam pasję! Cukier mi nie podskoczy!"

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz