Aktualności
Aspartam nie jest niebezpieczny dla zdrowia- Wiele dań oferowanych w restauracjach jest zbyt słone, według analizy magazynu Protégez-vous
- Małe owoce mają działanie ochronne przeciwko chorobie Parkinsona?
- Ryby: korzyści dla serca płynące z omega-3 przeważają nad szkodliwym działaniem rtęci
- Rząd brytyjski zaleca wielką redukcję konsumpcji czerwonego mięsa
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Jedz ryby, aby wyzdrowieć ze swoich urazów
19-01-2012 20:20

Kwasy tłuszczowe omega-3 odgrywają podstawową rolę dla rozwoju ciała i dla jego wzrostu, a badanie brytyjskie pokazuje teraz, iż mogą one również odgrywać przeważającą rolę dla prewencji i leczenia ran i urazów, ponieważ chronią nerwy.
Biorąc pod uwagę to, że ludzki organizm nie jest w stanie sam z siebie wyprodukować kwasów tłuszczowych omega-3, należy konsumować produkty, które je zawierają, takie właśnie jak wspomniane wyżej tłuste ryby i orzechy. Możemy również wspomóc się suplementami odżywiania.
Badacze z Queen Mary, University of London, pochylili się nad rolą komórek nerwowych układu peryferycznego, które przenoszą sygnały między mózgiem, rdzeniem kręgowym oraz resztą ciała. W następstwie lekkiego urazu, komórki te są w stanie same się zregenerować.
Badacze brytyjscy doszli do swojego odkrycia dzięki symulacji ran u myszy. Wtedy też wzbogacili komórki tych gryzoni kwasami tłuszczowymi omega-3. Rezultat? Wyraźny spadek śmierci komórkowej. A także większa protekcja.
Doświadczenie to funkcjonowało również z myszami dotkniętymi rwą kulszową. Silna dawka kwasów tłuszczowych omega-3 pomogła bowiem myszom w wyzdrowieniu po uszkodzeniu nerwu kulszowego: gryzonie zdrowiały szybciej oraz w bardziej kompleksowy sposób, jak uważają badacze. Mięśnie tych myszy również miały mniejsze szanse na degenerację po uszkodzeniu nerwu kulszowego.
Inne badanie opublikowane ostatnio pokazuje, że kwasy tłuszczowe omega-3 mogą wpływać na płodność męską, pomagając plemnikom w kompletnym rozwoju. Sardynki, makrele, łososie, soja, olej lniany, a także orzechy są również bogate w kwasy tłuszczowe omega-3.
Zobacz artykuły:
Brak komentarzy













