Szukaj

Dzieci z problemami rozwijają się znacznie lepiej dzięki programowi opracowanemu przez CU School of Medicine

Podziel się
Komentarze0

Dzieci, które otrzymują doradztwo i trening umiejętności (takich jak: panowanie nad gniewem, budowanie zdrowych relacji, rozwiązywanie problemów), mają znacznie mniejszą szansę na trafienie do rodziny zastępczej bądź umieszczenie w ośrodkach leczniczych. Co więcej, zwiększają swoją szansę na powrót do rodzin biologicznych. Wnioski takie wysnuli badacze ze Szkoły Medycznej na Uniwersytecie w Kolorado.



Istnieje wiele programów mających na celu próbę pomocy dzieciom, które trafiły do rodzin zastępczych. Dzięki nim osiągają one lepsze wyniki w nauce. Przechodzą także przez cały, ściśle opracowany system zmian.

Tematem tego badania, opublikowanego w „Pediatrics”, stała się poprawa sytuacji tych dzieci.

Najnowsze wyniki są niezwykle obiecujące ze względu na to, że dotąd istniało niewiele programów pomagających dzieciom z rodzin zastępczych, których skuteczność została udowodniona naukowo.

Począwszy od roku 2002, naukowcy obserwowali, co dzieje się z dziećmi z rodzin zastępczych w wieku 9 - 11 lat, w dwóch powiatach w Kolorado. Każde z nich zostało oddane pod opiekę mentora i przeszło trening umiejętności w takich dziedzinach jak: zdolność nazywania uczuć, radzenie sobie w trudnych sytuacjach oraz przynależność kulturowa.

44% dzieci poddanych badaniu uniknęło zmiany miejsca zamieszkania, natomiast 82% z nich uniknęło pobytu w ośrodku zamkniętym. Dwukrotnie zwiększyły także swoje szanse na powrót do rodzin, niespełna rok po ukończeniu programu! 


- Skupienie się na dobru dzieci powinno być celem nadrzędnym, na całym polu socjalnym. Nasze badanie pokazało pozytywny wpływ, jaki daje samo poświęcenie im uwagi - powiedziała Heather Taussig - Ph.D., profesor pediatrii i psychiatrii w CU School of Medicine.

- Prawie dekada prac i analiz pokazuje, że dobrze zaprojektowany i odpowiednio prowadzony program może być naprawdę skuteczny - stwierdziła Taussing. - Najważniejsze jest jednak - dodała - pokazanie, że dzieci te zasługują na wyższą jakość życia.

Warto także nadmienić, że inne odkrycie dokonane w trakcie tego badania pokazuje, że dzieci, które przystąpiły do programu prewencyjnego miały znacznie mniej problemów ze zdrowiem psychicznym. Co więcej, znacznie rzadziej zgłaszają się na terapię, po upłynięciu 6 miesięcy od ukończenia programu.

Dzieci biorące udział w badaniu nie mogą wypowiadać się na jego temat, ze względu na klauzulę poufności, jednak jeden z wolontariuszy pomagających przy programie postanowił podzielić się swoją opinią.

- Dzieci te walczą z niezwykle dużą ilością przeciwności - powiedziała Tracy Rivera - Edukacja oraz umiejętności jakie dzieciaki zdobywają dzięki programowi Fostering Healthy Futures, przygotowują je do szczęśliwszego życia, pełnego sukcesów. Sama chciałabym brać udział w FHF. Niestety, kiedy dorastałam nie było takich programów, co przyczyniło się do wielu bolesnych przejść i niepewności, które towarzyszyły mi w okresie młodzieńczym.


Komentarze do: Dzieci z problemami rozwijają się znacznie lepiej dzięki programowi opracowanemu przez CU School of Medicine

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz