Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Doradzanie młodym matkom wpływa na nawyki żywnościowe ich dzieci
23-10-2010 22:48

Podczas wizyt matkom doradzano odnośnie karmienia piersią oraz właściwego wprowadzania pokarmów uzupełniających. Doradzano im także, aby unikały wysokokalorycznych pokarmów o niskiej wartości odżywczej, takich jak napoje, słodycze, słone przekąski i potrawy smażone.
Stan dzieci oceniano w wieku 6 miesięcy, okresie od 12 do 16 miesięcy, oraz pomiędzy 3 a 4 rokiem życia. Pod koniec badań tylko 10 procent wszystkich dzieci odznaczało się zdrowymi nawykami żywieniowymi.
Jednak dzieci, których matki uczestniczyły w sesjach poradniczych, jadły więcej owoców i warzyw i miały bardziej zróżnicowane diety. Spożywały one również mniej pokarmów o wysokiej zawartości cholesterolu.
Dzieci z najgorszą dietą były zdecydowanie bardziej narażone na otyłość niż dzieci z najzdrowszą dietą - 34 procent w porównaniu do 20.
Naukowcy doszli do wniosku, że poradnictwo w sprawach żywieniowych wśród młodych matek może mieć silny wpływ na wykształcenie nawyków żywieniowych u ich dzieci. Spostrzeżenia te mogą mieć istotne implikacje dla zdrowia publicznego.
Badanie pochodzi z listopadowego wydania czasopisma The Journal of Nutrition.
Zobacz artykuły:
Brak komentarzy














