Dlaczego niektórzy mężczyźni są łysi?

Według wielu amerykańskich badaczy, nieaktywacja niektórych komórek macierzystych miałaby być przyczyną łysienia u mężczyzn. W badaniu opublikowanym niedawno w dzienniku Journal of Clinical Investigation, naukowcy z Uniwersytetu w Pensylwanii, w Stanach Zjednoczonych, ujawniają, że odnaleźli przyczynę łysienia.

Jest to informacja, którą rozpowszechniło BBC. Według rezultatów badania, łysienie ma być wywołane nieaktywacją komórek macierzystych, które możemy odnaleźć w mieszkach włosowych.

Odkrycie to powinno ucieszyć mężczyzn cierpiących z powodu tego problemu: wystarczyło by więc po prostu je aktywować, aby włosy znów zaczęły rosnąć, zdaniem badaczy amerykańskich.

Aktualnie, jedyne leczenie polega na mikroprzeszczepach włosów pobieranych jeden po drugim ze stref owłosionych czaszki. W ten sposób zapełniają one łysą część.

Zespół amerykański doszedł do takiej konkluzji badając części czaszek owłosione i nieowłosione u mężczyzn, którzy poddali się przeszczepowi włosów. Porównując mieszki włosowe, badacze następnie skonstatowali, iż była taka sama ilość komórek macierzystych w obydwu strefach. Ale, było o wiele więcej komórek dojrzałych w strefach owłosionych, z powodu jeszcze nieznanego badaczom.

Inna obserwacja: w strefach nieowłosionych występowała atrofia mieszków włosowych. Oznacza to, że włosy są wytwarzane, a nie nieistniejące, jak mamy tendencję myśleć. Jednakże, są one mikroskopijne.

Fakt, iż jest normalna liczba komórek macierzystych w tych strefach nieowłosionych daje nam nadzieję, iż będziemy mogli je późnej reaktywować, powiedział w wywiadzie dla BBC doktor George Cotsarelis, który przeprowadził te badania.

Obecnie, badacz ten i jego ekipa, chcieliby móc zidentyfikować czynniki biologiczne, które pozwalają na konwersję komórek macierzystych w komórki progenitorowe, to znaczy, w komórki dojrzałe.

Łysienie jest dziedziczne w większości przypadków i objawia się głównie u mężczyzn w wieku powyżej 45 lat.

Komentarze do: Dlaczego niektórzy mężczyźni są łysi?