Szukaj:
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Błonnik zmniejsza ryzyko raka piersi

06-02-2007 13:21; źródło: eskulap.pl
Badania obejmujące 35 000 kobiet w wieku od 35 do 69 lat przeprowadzili w ciągu siedmiu lat naukowcy z University of Leeds. Badane pracowicie wypełniały ankietę z 217 punktami. Były wśród nich między innymi całkowite wegetarianki oraz osoby nie jedzące czerwonego mięsa. W okresie obserwacji rak piersi rozwinął się u 257 kobiet przed menopauzą Okazało się, że dieta zawierająca 30 gramów błonnika dziennie zmniejsza ryzyko raka piersi o połowę w porównaniu ze spożywaniem 20 gramów dziennie.
Błonnik zmniejsza ryzyko raka piersi
Zobacz również:


Częściej zapadały na raka kobiety, których dieta obfitowała w białka, a była uboga w błonnik i witaminę C. Jednak podobnych prawidłowości nie obserwowano w przypadku kobiet po menopauzie (zachorowało 350 z nich). Zdaniem autorów błonnik wpływa na metabolizm estrogenu. Po menopauzie poziom estrogenu się obniża.
Zobacz artykuły:
Zobacz również tagi: rak piersi błonnik
Brak komentarzy